nov 04 - nov 08 2019

Placemaker Week ASEAN 2019, Maleisië

€255 (1200 ringgit)

icoon tickettickets

In samenwerking met:

Think Cityicoon externe link

Hoe creëren we publieke ruimte waar mensen van houden?

Plaatsen waar mensen van houden: dat is het doel van placemaking. Placemakers creëren inspiratievolle openbare ruimtes; die ons samenbrengen, ons gelukkiger en gezonder maken en ons een sterk identiteitsgevoel geven. En ze zijn niet alleen goed voor mensen – levendige openbare ruimtes zijn ook goed voor het bedrijfsleven en voor onze planeet.

Think City en STIPO zijn trots zijn om de allereerste Placemaker Week ASEAN aan te kondigen! In samenwerking met UN-Habitat vindt het regionale evenement plaats van 4 tot 8 november 2019 in Maleisië.

Sluit je aan bij placemakers uit Zuidoost-Azië in Downtown Kuala Lumpur om inspirerende case-study’s te horen, innovatieve best practices uit te wisselen en nieuwe relaties op te bouwen met mede-placemakers.

Met sitebezoeken aan Klang, Penang, Putrajaya en Johor Bahru, ervaar je hands-on, praktisch leren afgestemd op de lokale culturele context en de unieke uitdagingen van het tropische klimaat in Zuidoost-Azië.

Klik hier om uw kortingskaart voor vroege vogels nu te krijgen!

  • 4-6 nov: Plaats games, workshops en rondleidingen in Kuala Lumpur, Johor Bahru, Penang, Putrajaya en Klang
  • 7-8 nov: Plenaire sessie in het centrum van Kuala Lumpur

Bekijk de thema’s

Voortbordurend op Placemaking Week 2018 in Wuhan, China, zal Placemaker Week ASEAN 2019 zich concentreren op drie thema’s: waterkant, historische straten en gezonde gemeenschappen.

  • Waterkant: stedelijke waterfrontS staan ​​centraal in het leven van gemeenschappen. Wanneer geïntegreerd in het bestaande stedelijke weefsel, kunnen ze worden omgezet in bloeiende openbare ruimtes – toegankelijk en vol activiteit gedurende de dag en het jaar.
  • Historische straten: historische straten worden geconfronteerd met immense druk van moderne ontwikkeling. Maar historische straten zijn van onschatbare waarde – hun menswaardige kwaliteiten bieden een blijvende aantrekkingskracht. Goed onderhouden, historische straten kunnen een sterk gevoel van bestemming, verbondenheid en gemeenschap creëren, maar ook mensen aantrekken die levendigheid en economische activiteit naar de buurt brengen. Placemaking is cruciaal voor het behoud van deze vitale historische openbare ruimtes.
  • Gezonde gemeenschappen: de beste openbare ruimten zorgen voor een gezonde levensstijl en stimuleren deze en produceren op hun beurt gezonde gemeenschappen. Openbare markten die zorgen voor vers en voedzaam eten en effectieve, goed ontworpen fietspaden zijn slechts twee voorbeelden van hoe openbare ruimten grote invloed kunnen hebben op het welzijn van een gemeenschap.

Sprekers

Volg de Think City-website voor meer informatie

Netwerk en boek

Ter voorbereiding van de Placemaker Week ontwikkelen wij het netwerk en boek: “The City at Eye Level Asia”. Bezoek deze pagina voor meer informatie over het project.